ملا نصرالدین؛ از افسانه تا واقعیت

    بازدید : 515
گروه فرهنگ و هنر آذرانجمن، ملا نصرالدین ، شخصیتی شناخته شده در چین، ژاپن، کشورهای عربی، آسیایه میانه و اروپا است و داستان های او در فرهنگ‌های عامیانه کشورهای ایران،…

یکشنبه 28 فروردین 1401 :: 22:00

کد خبر : 27009

گروه فرهنگ و هنر آذرانجمن، ملا نصرالدین ، شخصیتی شناخته شده در چین، ژاپن، کشورهای عربی، آسیایه میانه و اروپا است و داستان های او در فرهنگ‌های عامیانه کشورهای ایران، آذربایجان، ازبکستان، افغانستان، ترکیه‌، قفقاز، هند، پاکستان و یونان و … جایگاه ویژه‌ای دارد و بسیار شناخته شده است.

بزرگترین ویژگی داستان های ملانصرالدین این است که همراه با شوخی و مزاح می باشد و دارای محتوای حکیمانه و پندآموز است و به همین دلیل شنوندگان را به فکر کردن وادار می کند. شخصیت او در بسیاری از کشور شناخته می.شود و بیشتر کشورها معتقداند که ملا نصرالدین متعلق به آن کشورها و ملیت‌ها می باشد‌.

اما ملانصرالدین چه شخصیتی واقعی باشد و یا کاراکتری داستانی اهمیت چندانی ندارد، ملانصرالدین از اساتید مزاح در سطح جهان است و میراث مشترک او برای ما بسیار بزرگ و ارزشمند است و همه مردم کشورهایی که با لطیفه های ملانصرالدین آشنا هستند درواقع میراث‌داران این فرهنگ عظیم هستند.

گزارش: عاطف احدپور
گوینده: سما شیرزاد

انتهای پیام/

نظرات

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمام حقوق این سایت متعلق به آذر انجمن می باشد . طراحی و بهینه شده توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ آرکاوب

مجوز استفاده از قالب خبری ناب نیوز برای اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید