به گزارش آذرانجمن، مسعود سعادتی؛ مدیرکل آموزش پرورش آذربایجانشرقی در آیین کشوری گرامیداشت سی و چهارمین سالروز تاسیس و هفته کانونهای تربیتی عنوان کرد: باید پذیرفت که فقط درس خواندن و یادگیری مطالب دروس در کلاس درس امکان پرداخت به همه ابعاد آموزشی دانش آموزان را ندارد؛ اگر میپذیریم که آموزش غیررسمی باید خارج از آموزش درس اصلی نیز بخش مهمی از فرایند فهم و یادگیری دانش آموزان باشد، برنامه های موثری در ارتقا و تقویت استعداد های دانش آموزان در کنار درس اصلی به وجود خواهد آمد.
وی گفت: در سال های گذشته کم توجهی به یادگیری و آموزش درسی کودکان سطح آموزشی و علمی و نمراتشان را کاهش داد به همین دلیل برای جبران این افت ها پرداختن به بخش غیر رسمی بخصوص کانون های فرهنگی و تربیتی باید توجه ویژه ای داشت.
سعادتی ادامه داد: ظرفیت بزرگی در آموزش و پرورش استان در حمایت از کانون های فرهنگی و تربیتی وجود دارد و کانون توجه به تربیت چند بعدی و تمام ساحتی در آموزش و پرورش تکمیل کننده پازل آموزش و پرورش کانون های فرهنگی تربیتی است.
وی افزود: شور و شوقی که در این آیین و نمایشگاه جانبی وجود دارد کارهای خود دانش آموزان است که اینها را عرضه میکنند؛ این عمل نشان میدهد که دانش آموزان ما در بعد های مختلف استعداد دارند و باید بیشتر تقویت شوند. اهمیت موضوع فرهنگی و تربیتی و ضروریت پرداختن به این کانون ها نه تنها آموزش پرورش آذربایجانشرقی بلکه از طرف وزارت خانه که یکی از اصلی ترین وظیفه آن تربیت کانون هاست را مورد توجه قرار میدهد.
وی خاطرنشان کرد: در استان حدود ۵۲ کانون تربیتی و فرهنگی داریم که در زیر برنامه ها نیز انجمن ۲۲ گانه وجود دارد که این ظرفیت های خوب و کار بسیار ارزشمندی است که در استان ما شکل گرفته، همچنین باید در نظر داشت که ما به کانون اسمی نیاز نداریم بلکه به کانون تربیتی نیاز داریم که در کنار دانش آموزان و مسیر سیاست های کلان آموزش پرورش استان که به فرهنگ و تربیت توجه بیشتری دارند باعث تقویت این کانون ها شود و در بعد غیررسمی آموزش نیز موثر باشد.