به گزارش آذرانجمن، غلامرضا توحیدیاقدم درگفتگو با خبرنگار آذرانجمن اظهار کرد: کهن شهر تبریز با قدمتی 9 هزار ساله میتواند برند گردشگری ایران در منطقه و دنیا باشد و این امر تنها از طریق حفظ هویت شهری و بافت تاریخی آن میسر خواهد بود.
او افزود: تبریز در کنار هویت تاریخی خود، عنوان اولینها را نیز دارد، که ظرفیت بالقوهای برای توسعه صنعت توریسم به عنوان حوزه نوین اقتصادی جهان دارد که متأسفانه در سایه بیتدبیریها به فراموشی سپرده شده است.
این کارشناس ارشد عمران و سازه شهری تصریح کرد: بخشی از بافت تاریخی تبریز در دهههای گذشته مورد بیمهری قرار گرفته و جای خود را به ساختمانهای بیمصرف بتنی داده است که مورد استقبال مردم قرار نگرفته است.
وی اضافه کرد: برخی دیگر از بناهای تاریخی تبریز نیز بواسطه ساختو سازهای غیرمجاز پیرامون آن و گاها بلندمرتبهسازی در اطراف آنها، وضعیت خوبی ندارد که این موضوع درشأن تبریز و تاریخ چند هزار ساله آن نیست.
غلامرضا توحیدی اقدم خاطر نشان کرد: حفظ هویت و بافت تاریخی شهر باید مطالبه شهروندان از کاندیداهای شورا، مجلس و ریاست جمهوری باشد، و برنامههای آنها را در این حوزه جویا شوند.
او تأکید کرد: ارک تبریز، مقبرهالشعرا، قراملک، شنب غازان و بسیاری از بافت های تاریخی شهر، در وضعیت مناسبی قرار ندارند و ضرورت دارد که برنامهای مشخص در راستای حفظ و احیای این اماکن تدوین گردد.
انتهای پیام/