به گزارش آذرانجمن، تبریز بهعنوان یک شهر قدیمی و غنی در تاریخ و فرهنگ در عصر جدید، با قدرت به سوی دیجیتالی شدن در حال پیشروی است؛ به این ترتیب، این بار کسبوکارها با موجی بزرگتر در حال ورود به بازار آنلاین هستند که بهواسطه طراحی سایت و ساخت یک پلتفرم مجازی انواع کسبوکارها ایجاد شده است.
این مسئله باعث شده تا صاحبان مشاغل و کارآفرینان شهر تبریز بیش از پیش مشتاق باشند که هزینه طراحی سایت را برای کسبوکار خودشان مشخص کنند و با بررسی این هزینه، ورودی پرقدرت به عرصه دیجیتال داشته باشند.
قیمت طراحی سایت وابسته به فاکتورهای متعددی است که میتواند در نهایت هزینه را برای شما افزایش یا کاهش دهد. هرکسبوکار با در نظر گرفتن پتانسیلهای بالقوه و فرصتهای فروش و رشد پیشبینی شده توسط سایت میتواند تصمیم بگیرد که آیا میخواهد شانس پیشرفت در دنیای اینترنت را از دست بدهد یا نه؟
اگر شماهم یکی از این کسبوکارها هستید، مطالعه این مطلب به شما کمک میکند تا درباره عوامل موثر بر قیمت طراحی سایتتان بیشتر بدانید.
عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت طراحی سایت در تبریز
پیشرفت در حوزه دیجیتال و بیشتر شدن نفوذ پلتفرمهای اینترنتی در زندگی مشتریان ما باعث شده است تا دیجیتال مارکتینگ در تبریز و برای کسبوکارهای این منطقه از اهمیت بیشتری برخودار باشد و سرآمد تمام اقدامات دیجیتالی و بازاریابی، طراحی سایت محسوب میشود.
بیشتر کسبوکارهایی که تاکنون سایتی برای خود ایجاد نکرده اند هم از جهت میزان بازدهی این سرمایهگذاری بلند مدت نگران هستند؛ به این ترتیب با اینکه از تاثیر طراحی سایت بر وجهه بیزینس آگاهند، از بابت هزینه طراحی سایت دچار تردید هستند.
اما قیمت طراحی سایت تنها یک عدد و فاکتور معمولی نیست و عوامل زیادی در این بین بر روی عدد نهایی اثر دارند که عبارتند از:
1.هاستینگ و دامنه
هاستینگ و دامنه دو معیار مهم در تعیین قیمت طراحی سایت برای شما هستند. هاستینگ به معنای میزبانی، فضایی سخت افزاری و متشکل از سرورهایی است که وظیفه ذخیرهسازی فایلها و اطلاعات وب سایت شما را دارند. انواع هاستها شامل هاست اشتراکی (shared hosting)، مجازی (VPS) و اختصاصی (dedicated hosting)، ممکن است بر حسب خدمات، قیمت طراحی سایت در تبریز را برای شما تغییر دهند.
دامنه نیز نام و آدرس اینترنتی است که مختص سایت شما است و ممکن است با توجه به پسوندی که دارد هزینه متفاوتی داشته باشد. امروزه عموم پسوندهای سایتها شامل .com، .ir، .org، .net و غیره هستند. قابل توجه است که دامنهای با پسوند داخلی .ir نسبت به دامنهای با پسوند عمومی .com بسیار ارزانتر است.
با اینکه انواع هاست و دامنه نمیتواند قیمت طراحی سایت در تبریز را چندان تغییر دهد اما فاکتوری است که باید در میان عوامل هزینهبر در نظر گرفته شود؛ البته فراموش نشود که هرچه کیفیت هاست و دامنه بیشتر باشد، عملکرد سایت نهایی بهتر خواهد بود.
2.نوع وبسایت
درواقع یکی دیگر از مهمترین موارد این است که شما مشخص کنید دقیقا چه نوع سایتی میخواهید؟ آیا کسبوکار شما نیازمند یک سایت فروشگاهی آنلاین است و یا یک سایت خبری و اطلاع رسانی شرکتی کفایت میکند؟ گاهی هم ممکن است شما به یک پلتفرم خدماتی نیاز داشته باشید.
در هر صورت وبسایتهای فروشگاهی که از یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) استفاده میکنند تا به صورت مستمر وبلاگ و محتوای محصول تولید کنند، نسبت به یک سایت شخصی و خبری ساده، هزینه بیشتری مطلبند.
سایتها عموما به دستهبندی سایتهای فروشگاهی (E-commerce Websites)، شخصی (Personal Websites)، شرکتی (Personal Websites)، خبری (News Websites) و اجتماعی (Social Networking Websites) تقسیم میشوند که هر کدام ویژگیها و امکانات خاص خود را دارند و بهتر است قبل از طراحی سایت در تبریز، نوع سایت مدنظرتان را بر اساس نیاز واقعی انتخاب کنید.
3.پیچیدگیهای سایت
از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت طراحی سایت در تبریز، پیچیدگی سایتی است که در نظر دارید. به صورت کلی سایتهای بزرگتر با امکانات بیشتر و صفحات متعدد نسبت به سایتهای کوچک و ساده هزینه بیشتری را میطلبند. مواردی که میتوانتد پیچیدگی سایت را افزایش دهند عبارتند از:
- تعداد صفحات سایت که باعث زحمت بیشتر برای طراح سایت میشود و به نسبت تعداد، هزینه را افزایش میدهد.
- طراحیهای پیچیده شامل بهکارگیری انیمیشنها، افکتهای ویژه و عوامل تعاملی سایت.
افزودن امکانات بیشتر مانند سیستمهای رزرواسیون، پرداخت آنلاین، سیستم نظرسنجی و آمادهسازی فرمهای پیچیده.
۴.طراحی گرافیکی و UI/UX
نوع طراحی گرافیکی و همچنین در نظر گرفتن موارد مرتبط با UI/U بر قیمت طراحی سایت در تبریز تاثیرگذار است. یک ظاهر زیبا برای سایت و قرارگیری المانها در مکان استاندارد یعنی تعامل بیشتر کاربر با شما؛ پس این بخش را جدی بگیرید. سایتهایی که برای برند شما شخصیسازی شوند، به خاطر بالا رفتن میزان حجم و تعداد طرحهای ارائه شده توسط طراح و همچنین بهکارگیری المانهای پیشرفته مانند افکتها و انیمیشنها هزینه بالاتری دارند.
همچنین ریسپانسیو بودن سایتها که باعث سازگاری سایت با انواع دستگاههای هوشمند میشود و نوع طراحی مثل طراحی مدرن، کلاسیک، مینیمال و غیره میتواند فاکتور نهایی را دستخوش تغییر کند.
5.طراحی سفارشی یا استفاده از قالب
شما میتوانید سایت خود را هم به صورت سفارشی سازی شده و هم با استفاده از قالبهای آماده ایجاد کنید! در نمونه سفارشی، سایت شما با توجه به نیازها و پتانسیل کسبوکارتان طراحی میشود و انعطاف بیشتری در تغییرات اجزای سایت خواهید داشت اما در استفاده از قالب، سایت شما تنها در ساختار یک قالب از پیش طراحی شده قرار میگیرد که میتوان برخی قسمتهایش را تغییر داد.
مسلما هزینه طراحی سفارشی نسبت به قالبهای آماده بیشتر است؛ چراکه شما میتوانید برای هر بخش سایت سلیقه خود را به کار بگیرید و البته بهرهوری سایت را نیز افزایش دهید.
۶.تجربه و مهارت تیم طراحی سایت
در کنار مسائل فنی، همیشه تجربه تیم طراحی میتواند عامل تعیین کنندهای در قیمت طراحی سایت در تبریز باشد. به طور قطع، تیمهای باتجربهتر در کنار اینکه کار شما را زودتر و با کیفیت بیشتری تحویل میدهند، هزینه بیشتری هم از شما درخواست میکنند. شما میتوانید مهارت تیم و شرکت طراحی سایت در تبریز را از روی نمونهکارهای قبلی، سرعت و بهینهسازی انجام کارها، راهنمایی و مشاوره بهتر و همچنین مدیریت پروژه دقیقتر بشناسید.
7.نگهداری و پشتیبانی
یکی از اشتباهات رایج در میان صاحبان کسبوکار که سایتی برای خود دارند این است که هزینه طراحی سایت را فقط مختص به زمان طراحی میدانند؛ در صورتیکه هزینه نگهداری و پشتیبانی فنی از سایت عموما بیشتر از خود طراحی است. این مسئله به این خاطر است که تیم طراحی همواره باید پاسخگوی عملکرد منظم و سریع وبسایت و همچنین امن نگه داشتن آن باشد.
طراحی سایت ارزان در تبریز؛ آیا حفظ کیفیت با کاهش هزینهها همخوانی دارد؟
مطمعنا شما هم دوست دارید طراحی سایت ارزان در تبریز را برای کسبوکار خود رقم بزنید اما ممکن است این سوال را بپرسید که آیا سایتهای ارزان هم کیفیت بالایی دارند؟ پاسخ به این سوال “نسبتا بله” است.
درواقع نمیتوان گفت که قطعا میتوانید یک سایت حرفهای را با قیمتی پایین برای خود داشته باشید اما عواملی وجود دارند که میتوانند قیمت طراحی سایت را برای شما کاهش دهند. برای مثال، شرکتهای حرفهای با بهینه کردن استفاده از ابزارها و فناوریهای مدرن و یا بهرهگیری از منابع مشترک مثل قالبهای آماده و افزونههای خاص میتوانند هزینه نهایی را کاهش دهند.
اما به هرحال شما بهعنوان صاحب یک کسبوکار باید با دید سرمایهگذاری بلند مدت این هدف را دنبال کنید؛ چراکه یک سایت حرفهای مطمئنا سرمایهای را به شما باز میگرداند که هزینههای طراحی را پوشش میدهد.
شرکت دیجیتال مارکتینگ یوتا؛ تیمی حرفهای برای پیشرفت کسبوکار شما
انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت در تبریز همچنین میتواند بر روی قیمت نهایی طراحی تاثیرگذار باشد. شرکت یوتا یکی از بهترین و فعالترین شرکتهای دیجیتال مارکتینگ در تبریز است. این شرکت بیش از ده سال است که در زمینه طراحی سایت و سئو در تبریز فعالیت میکند و تاکنون توانسته است نتایج بسیار مثبتی را برای کسبوکارهای این منطقه رقم بزند.
شرکت یوتا با همکاری طراحان خلاق و برنامهنویسانی حرفهای، نمونههایی منحصربهفرد از سایت را برای کسبوکارهای فراوانی ایجاد کرده است. اگر شما هم دوست دارید که یک سایت حرفهای داشته باشید و به دنبال رقمی دقیق برای قیمت طراحی سایت در تبریز هستید، میتوانید جزییات کامل را در صفحه طراحی سایت در تبریز در سایت یوتا مطالعه کنید.