به گزارش آذرانجمن، محمود ملازینل امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در تبریز از تکمیل اولویت اول آزادراه تبریز-مرند به طول 24 کیلومتر خبر داد و اظهار کرد: آزادراه تبریز-مرند بخشی از کریدور شماره 2 آزادراهی کشور از تهران به سمت زنجان، تبریز و مرز بازرگان است که در قالب جاده ابریشم و قسمتی از بزرگراه آسیایی AH1 امتداد مییابد.
وی افزود: حدفاصل تهران تا تبریز در سالهای گذشته احداث و در حال بهرهبرداری است و محدوده تبریز تا مرند به طول 63 کیلومتر در سه بخش اجرایی در حال ساخت است. ملازینل ادامه داد: بخش اول این آزادراه از تقاطع دیزل آباد شروع می شود که در حال حاضر به صورت 4 خطه در دست بهرهبرداری است و بهسازی و تعریض باندهای عبوری به 6 خطه در دست اقدام است.
وی اتمام بخش دوم این آزادراه را با توجه به پیشرفت فیزیکی مناسب با قابلیت جذب ترافیک بالا، اولویت اول و پروژهای در راستای جهش تولید اعلام کرد و اظهار داشت: این محدوده به طول 24 کیلومتر تکمیل و امروز به بهره برداری رسید.
کریدوری با ۱۲ پل بزرگ
معاون ساخت و توسعه آزادراهها اظهار امیدواری کردکه عملیات اجرایی بخش سوم این آزادراه نیز در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز در آینده نزدیک آغاز میشود.وی حجم عملیات خاکی این پروژه را 4 میلیون و 136 هزار متر مکعب دانست و ادامه داد: به منظور ساخت آزادراه تبریز-مرند 36 هزار متر مکعب خاکبرداری، 4.1 میلیون متر مکعب خاکریزی صورت گرفته است و در آن 280 هزار تن آسفالت، 80 هزار متر مکعب بتن، 9 هزار قطعه نیوجرسی و 45 هزار کیلوگرم علائم و ارتباطات به کار رفته است.ملازینل در خصوص ابنیه فنی طرح توضیح داد و گفت: ساخت 12 دستگاه پل بزرگ به طول 600 متر، 106 دستگاه پل کوچک به طول 280 متر، 5 دستگاه تبادل، 8 دستگاه پارکینگ و 2 مجتمع خدمات رفاهی بخشی از اقدامات صورت گرفته در ساخت این آزادراه است.