گروه اجتماعی آذرانجمن: فریدون بابایی اقدم در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی آذرانجمن اظهار داشت: طرح جامعی که برای تبریز تهیه شده بود، ایرادات فاحشی چون حذف غیرقانونی، غیرفنی، غیرعلمی شمالغرب تبریز، تغییر کاربری پارک جنگلی ارم و الحاق رانت جویانه دامنه های سهند از سمت اتوبان کسایی بود که علی رغم تصویب آن در شورای برنامه ریزی استان، با سماجت و حتی حضور بدون دعوت در شورای عالی شهرسازی کشور، مانع از تصویب این طرح شدیم.
او افزود: ما در شمالغرب تبریز حقوق مکتسبه داریم که بسیاری از آنها دارای پروانه ساختمان صادره توسط شهرداری یا دارای گواهی عدم خلافی ابقایی ماده صد هستند و از طرفی همه جای دنیا مسیرهای حمل و نقل هوایی اساس توسعه قرار میگیرند، ولی در طرح تدوینی با حذف فرودگاه عملا این موضوع نادیده گرفته شده بود.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تصریح کرد: طرح جامعی که کوله باری از ایرادات، مثل صحه گذاشتن بر اشتباهات فاحش شهرسازی طرح تفصیلی بود و حدود 600 هکتار از سه راهی اهر و حدود پانصد هکتار هم از مسیر تراکتورسازی در جنوب غربی بیرون گذاشته بود. در عوض چندین هزار هکتار از اتوبان کسایی به محدوده اضافه شده بود، بنده به عنوان نماینده مردم وظیفه داشتم بیشتر وقت بگذارم و شب و روزم را به این طرح جامع اختصاص داده، نقاط ضعف و قوتش را احصا نمایم.
او اضافه کرد: طرح های توسعه شهری می تواند منبع رانت باشد و به جای اینکه کل ذینفعان شهر را در نظر بگیریم، گروههای خاصی را مد نظر قرار داده و مفسده ای ایجاد شود؛ اینکه برخی از زمین های که ارزش منطقه ای ندارند و با ورود آنها به محدوده شهر ارزش آنها صدها برابر شده و با یک حساب سرانگشی 50 میلیون مترمربعی که به محدوده اضافه می شد، 50 هزار میلیارد آن زمان قیمت آن می شد که در منافات با حقوق عامه مردم است.
انتهای پیام/