تنظیمات
اندازه فونت :
چاپ خبر
شماره : 49782
تاریخ : 16 خرداد 1402 :: 9:38
حوزه : اسلایدر, برگزیده اخبار, ورزشی, یادداشت
پیام شفاف و بی پرده هواداران تراکتور به آقای مالک؛ به چیزی جز قهرمانی راضی نمی‌شویم فرصت آزمون و خطا برای مالک تراکتور تمام شده و بایستی با تغییرات اساسی در نگرش خود نسبت به این تیم و با درس گرفتن از اشتباهات چند فصل اخیر، نسبت به تغییر ساختار و رویه باشگاه‌داری اقدامات جدی و بنیادی را به عمل آورد.

گروه ورزشی آذرانجمن/ رضا قلی زاده؛ از زمان انتقال مالکیت باشگاه تراکتور به محمدرضا زنوزی مطلق کمتر دورانی را میتوان به یاد آورد که بین هواداران تراکتور و مدیران این تیم پرهوادار رابطه حسنه ای برقرار شده باشد. در یک طرف داستان پرشور ها هستند که از زمان مالکیت قبلی سه نائب قهرمانی در لیگ برتر و یک قهرمان جام حذفی وهمچنین حضور ستاره های پرشماری چون فلاویو لوپز، ادینهو، کریم انصاری فرد، احسان حاج صفی، مهدی کریمیان و... را در تیم محبوب خود به خاطر دارند و به عنوانی جز قهرمانی با ستاره های حال حاضر لیگ برتر قانع نخواهند شد و در طرف دیگر این ماجرا زنوزی و دوستانش حضور دارند که با گلایه از شرایط مالی حاکم بر فوتبال ایران رقابت با سایر رقبا را غیرممکن دانسته و با عناوینی چون خارج از عرف و توان مالی نداریم به جذب بازیکنان درجه دو و سه اکتفا کرده اند که نتیجه ای بهتر از یک قهرمانی در جام حذفی، حضور در میانه های جدول و نهایتا در لیگ بیست و دوم کسب سهمیه آسیایی، به همراه نداشته است. در مدت مالکیت بخش خصوصی در تراکتور، محمدرضا زنوزی و دوستانش که در بسیاری از مواقع برخلاف خواست هواداران این تیم عمل کرده و زمام کار را به تعدادی از دلالان شناخته شده سپرده اند را می‌توان ناکام مطلق میدان دانست چه در بُعد جذب بازیکنان خارجی همچون فورچونه کنستانت، اروین، استوکس، مازولاو... که با چالش های سنگین و بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی روبه رو شدند و چه در بحث جوان گرایی و ستاره سازی که با جذب بازیکنان بی نام و نشان و البته بی کیفیت، جز یاس و سرشکستگی برای میلیون ها هوادار تراکتور ارمغانی دیگری به همراه نداشته اند. از طرفی در بحث درآمد زایی نیز میتوان عمکلرد ساختار باشگاه تراکتور را یک ناکارآمد به معنای واقعی عنوان کرد، چرا که در این تیم نه خبری از فروش البسه اورجینال است نه حتی بدیهی ترین موضوع یعنی تبلیغات روی البسه، که به پشتوانه هواداران میلیونی این تیم و پخش سراسری بازی های قرمز های آذربایجان این امر میتواند بسیار کمک حال تیمی باشد که به ادعای مدیرانش توان رقابت با رقبای خود را ندارد، با این حال اما ترجیح مدیران تراکتور درج نام شرکت های تحت مالکیت محمد رضا زنوزی روی پیراهن این تیم است تا از این مهم نیز عایدی نداشته باشند. به هرحال آنچه از شرایط چنین به نظر می‌رسد فرصت آزمون خطا برای مالک تراکتور تمام شده است و بایستی با تغییرات اساسی در نگرش خود نسبت به این تیم و با درس گرفتن از اشتباهات چند فصل اخیر، نسبت به تغییر ساختار و رویه اقدامات جدی و بنیادی را به عمل آورد تا با کوتاه کردن دست دلالان بد نام از تیم ریشه دار خطه آذربایجان، تعریف مکانیزم درآمدزایی مناسب و در دسترس فوتبال ایران و همچنین تبیین راهکار اصولی برای جذب نفرات با کیفیت و درجه یک، پرشورها را به آنچه شایستگی دارند برساند چرا که در غیراین صورت قهرمانی لیگ برتر هرگز در دسترس قرمز های آذربایجان نخواهد بود که این نیز جز تیرگی هرچه بیشتر رابطه بین هواداران و مالک تراکتورنتیجه دیگری درپی نخواهد داشت. انتهای پیام/