تنظیمات
اندازه فونت :
چاپ خبر
شماره : 18763
تاریخ : 10 آبان 1400 :: 13:23
حوزه : اسلایدر, برگزیده اخبار, فرهنگی
درخواست تحصیل به زبان مادری از رئیس آذربایجانی کمسیون آموزش مجلس درخواست تحصیل به زبان مادری از رئیس آذربایجانی کمسیون آموزش مجلس کسی که به عنوان نماینده یکی از مناطق دوزبانه کشور در مسند ریاست کمسیون آموزش مجلس قرار گرفته، فارغ از مباحث هویتی و فرهنگی باید به دلایل وجود مشکلات فنی آموزشی و روانشناسی در مدارس مناطق دوزبانه برنامه هایی برای رفع یا کاهش این مشکلات داشته باشد.

گروه فرهنگ و هنر آذرانجمن: تعدادی از طرفداران آموزش به زبان مادری در مدارس طی نامه ای خطاب به رئیس کمسیون آموزش مجلس، کمپینی را برای تصویب قوانین لازم جهت تسهیل تحصیل به زبان مادری راه اندازی کرده اند. در این نامه که بیشتر به جنبه های آموزشی و روانشناسی موضوع توجه شده، آمده است برای کودکانی که زبان مادریشان فارسی نیست بسیار دشوار است که از پیش دبستانی و دبستان، دروس خود را به زبان فارسی آموزش ببینند که در نتیجه آن علاوه بر مشکل آموزش زبان فارسی، اعتماد به نفس و یادگیری کودکان به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد. نویسندگان و امضا کنندگان نامه درخواست کرده اند برای سلامت و آرامش روان کودکان، قانونی برای تحصیل به زبان مادری تصویب شده و همچنین در کنار دروسی چون ادبیات فارسی، درس مکالمه زبان فارسی نیز آموزش داده شود. گفتنی است رئیس کمسیون آموزش مجلس که این نامه و کارزار خطاب به او نوشته شده، علیرضا منادی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی می باشد.

علیرضا منادی نماینده ادوار مجلس از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو که در تبریز به علاقه شدید به کرسی های سبزرنگ مجلس شهره است و برای نشستن بر روی این کرسی ها در موعد انتخابات علاوه بر صرف هزینه های هنگفت، شعارهای دهن پرکن از جمله در موضوع زبان و فرهنگ آذربایجان سر می دهد، اکنون که در مسند کاملا مرتبط با این شعارها در مجلس قرار گرفته، به کلی رای دهندگانش را از یاد برده است. هرچند نمی توان انتظار داشت که مباحث هویتی و فرهنگی و زبانی دغدغه واقعی وی باشد اما کسی که به عنوان نماینده یکی از مناطق دوزبانه کشور در مسند ریاست کمسیون آموزش مجلس قرار گرفته، فارغ از مباحث هویتی و فرهنگی باید به دلایل وجود مشکلات فنی آموزشی و روانشناسی در مدارس مناطق دوزبانه برنامه هایی برای رفع یا کاهش این مشکلات داشته باشد. انتظار می رود رئیس آذربایجانی کمسیون آموزش مجلس که با معضلات آموزشی در مناطق دوزبانه کاملا آشناست و خود نیز آن را لمس کرده، در این راستا اقداماتی انجام دهد و اگر هم اقدامات وی به نتیجه مطلوب منتج نشد، پاسخگو بوده و حداقل دلایل و موانع موجود را با مردم در میان گذارد. و در صورتی که از عهده ی این کار هم برنیامد، هرچند با توجه به علاقه وافر وی به حضور در مجلس نمی توان گفت انصراف دهد یا در انتخابات آتی شرکت نکند اما می توان توصیه کرد که از دادن شعارهای مردم فریبانه پرهیز کند.

انتهای پیام/