تنظیمات
اندازه فونت :
چاپ خبر
شماره : 17590
تاریخ : 19 مهر 1400 :: 15:53
حوزه : اسلایدر, برگزیده اخبار, یادداشت
انفعال و رخوت عجیب اولین اتاق بازرگانی کشور اتاق بازرگانی تبریز نیازمند تحول اساسی در مدیریت و برنامه ریزی در حالیکه اتاق بازرگانی تبریز که تا همین دهه اخیر مرکز تبادلات مختلف تجاری و اقتصادی بود، اکنون به محلی برای ارائه نظریات کارشناسی به جای دانشگاه و گاها به تریبونی برای بیان انتقاد از وضعیت موجود به جای رسانه ها تبدیل شده است و به جز برگزاری جلسات به اصطلاح موزخوری با حضور مقامات استانی و رد و بدل شدن تعریف و تمجیدهای آنچنانی و دم زدن از موفقیت های چشمگیر فعالیت چندانی در آن دیده نمی شود.

گروه اقتصادی آذرانجمن/امین جهانی: موقعیت ممتاز تجاری و اقتصادی تبریز در گذشته که اولین اتاق بازرگانی ایران در آن شکل یافته، نیاز به یادآوری و توضیح اضافی ندارد اما متاسفانه در سالهای اخیر شاهد آن بوده ایم اتاق بازرگانی تبریز به عنوان یکی از سازمانهای تأثیرگذار در بخش اقتصادی این شهر در سایه مدیریت ناکارآمد و غیر متعهد به رخوت و انفعال آزار دهنده ای دچار شده و قدمی در راستای بهبود کسب و کار تجار و صنعتگران توانمند این دیار برنداشته است.

با اینکه اتاق بازرگانی با توجه به ماهیت غیردولتی آن می تواند بسیاری از کاستی های ناشی از محدودیتهای موجود ارگانهای دولتی را پوشش داده و در تولید و صادرات و رونق اقتصادی استان نقشی پررنگ ایفا کند ولی به محلی برای تامین منافع شخصی برخی صاحب نفوذان در این نهاد تبدیل شده که عملا تاثیر چندانی در تامین منافع عمومی نداشته است. در حالیکه اتاق بازرگانی تبریز می تواند به عنوان سفیران اقتصادی آذربایجان در کشورهای همجوار عمل کرده و موجبات توسعه تجارت با این کشورها را فراهم کند، نه تنها در این زمینه عملکرد موفقی نداشته بلکه در مواردی به پیشنهادات همکاری که از طرفهای مقابل مطرح شده پشت پا زده است.

اتاق بازرگانی نهادی عملیاتی در حوزه تجارت و اقتصاد می باشد که در عین ارتباط با دانشگاه و بهرمندی از نظرات کارشناسان و اساتید دانشگاه و تعامل با دستگاه های دولتی در راستای عملیاتی کردن طرحها و برنامه های اقتصادی و پیدا کردن راهکارها و پیگیری و رفع موانع اجرایی تلاش می کند.

در حالیکه اتاق بازرگانی تبریز که تا همین دهه اخیر مرکز تبادلات مختلف تجاری و اقتصادی بود، اکنون به محلی برای ارائه نظریات کارشناسی به جای دانشگاه و گاها به تریبونی برای بیان انتقاد از وضعیت موجود به جای رسانه ها تبدیل شده است و به جز برگزاری جلسات به اصطلاح موزخوری با حضور مقامات استانی و رد و بدل شدن تعریف و تمجیدهای آنچنانی و دم زدن از موفقیت های چشمگیر فعالیت چندانی در آن دیده نمی شود.

انتهای پیام/