به گزارش آذرانجمن به نقل از تجارتنیوز، میوه خشک چند سالی است که در سفره شب یلدای خانوادههای ایرانی جای گرفته است. اما اکنون بررسیها از میلیونیشدن قیمت میوه خشک حکایت دارد. بازار میوه خشک که با نام «چیپس میوه» هم شناخته میشود، در بازار شب یلدای سالهای اخیر مورد استقبال مردم قرار گرفت. اما این استقبال با افزایش قیمت میوه خشک همراه بود. با توجه به افزایش قیمت میوه خشک بسیاری از افرادی که به دنبال ایجاد کسبوکار شخصی و خانگی بودند به سمت این شغل رفتند. در حال حاضر بسیاری از افراد از طریق فضای مجازی اقدام به فروش این محصول میکنند. اما شرکتهایی که به صورت حرفهای و گسترده در این حوزه فعالیت دارند، اغلب به صورت فلهای بازار تقاضا را پوشش میدهند. با اینکه ایران سهم حدود ۱۳ درصدی از بازار خشکبار جهان دارد، اما هنوز آماری درباره حجم تولید داخلی و میزان صادرات آن وجود یافت نمیشود. البته در چند سال اخیر به دلیل خشکسالی و کاهش قدرت خرید مردم، میزان تولید آجیل و خشکبار کاهش پیدا کرد.