تنظیمات
اندازه فونت :
چاپ خبر
شماره : 21290
تاریخ : 17 آذر 1400 :: 13:47
حوزه : اسلایدر, اقتصادی, برگزیده اخبار, گفتگو
برگزاری پی در پی نمایشگاه مبل، صنعت مبل تبریز را فلج کرده است پورنعمت فرزانه، عضو هیئت مدیره شهرک مبل مایان: برگزاری پی در پی نمایشگاه مبل، صنعت مبل تبریز را فلج کرده است سالانه چندین نمایشگاه مبل برپا می شود که بسیاری از شرکت کنندگان در این نمایشگاه ها غیربومی بوده و اکثرا از تهران محصولاتشان را در نمایشگاه عرضه می کنند و این امر موجب رکود بازار مبل در تبریز می شود.

گروه اقتصادی آذرانجمن: پورنعمت فرزانه، عضو هیئت مدیره شهرک مبل مایان در گفتگو با خبرنگار آذرانجمن گفت: برپایی پی در پی نمایشگاه مبل در مکان نمایشگاه بین المللی تبریز، عملا بازار مبل تبریز را فلج کرده است. سالانه چندین نمایشگاه مبل برپا می شود که بسیاری از شرکت کنندگان در این نمایشگاه ها غیربومی بوده و اکثرا از تهران محصولاتشان را در نمایشگاه عرضه می کنند و این امر موجب رکود بازار مبل در تبریز می شود. فرزانه افزود: حتی نمایشگاه هایی که با نام نمایشگاه تخصصی مبل برگزار می شود، با تبلیغات گسترده شهری در سطح تبریز و شهرستانها همراه شده و با حضور عموم مردم بصورت گسترده خرید و فروش انجام می گیرد. این در حالیست که نمایشگاه تخصصی اصولا باید مختص صنعتگران صنف مبل باشد اما برگزار کنندگان نمایشگاه از این فرصت نیز برای جذب مشتری و فروش بیشتر استفاده می کنند که سود آن به جیب تولیدکنندگان غیربومی می رود. عضو هیئت مدیره شهرک مبل مایان ادامه داد: شهرک مبل تبریز، مجموعه ای با مساحت بالای 43 هکتار و 300 فروشگاه، 8 سال است که به بهره برداری رسیده و بصورت یک نمایشگاه دائمی کاملا فعال است. با این حال با بی توجهی مسئولین امر نسبت به توسعه زیرساخت های این مجموعه اقتصادی و تجاری بزرگ مواجه هستیم. بطوریکه با وجود مشکلات فراوان در این مجموعه، برای رفع کوچکترین مشکلات به عنوان مثال نصب باکس های زباله، چندین ماه باید تلاش کنیم که این امر مایه تاسف بسیار است. پورنعمت فرزانه در پایان ضمن ابراز نگرانی در مورد آینده صنعت مبل تبریز و تولیدات استانی گفت: طی دو سال اخیر هر چند ماه یکبار و مجموعا بیش از سه ماه به دلیل شرایط کرونایی تعطیلی داشته ایم. بعد از بازگشایی نیز وقتی خریداران پس از این تعطیلی ها آماده خرید شده اند بلافاصله با برگزاری یک نماشگاه مبل، تمام خریداران را با تبلیغات گسترده جذب کرده و بازار مبل تبریز و تولیدکنندگان استانی را زمین گیر کرده اند. بنابراین با این وضعیت و با برگزاری چندین باره نمایشگاه مبل در طول سال، صنعت مبل تبریز و در کل تولید استان به مخاطره افتاده است. و تمام این اتفاقات در حالی رخ می دهد که هر روز شاهد اظهارنظرهایی از سوی مسئولین در زمینه حمایت از تولید در استان هستیم. انتهای پیام/