تنظیمات
اندازه فونت :
چاپ خبر
شماره : 17059
تاریخ : 25 شهریور 1400 :: 13:04
حوزه : اجتماعی, اخبار داغ, برگزیده اخبار
استقبال کم تبریزی‌ها از واکسیناسیون شبانه رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به استقبال پایین شهروندان تبریزی از مراجعه به مراکز واکسیناسیون شبانه روزی، گفت: از ساعت یک شب تا هفت صبح دیروز در مجموع ۴۰ نفر واکسن دریافت کرده بودند، در حالی که ۵۶ مامور بهداشت در این محل‌ها مستقر بودند.

به گزارش ایسنا، وی ضمن دعوت از تمامی افراد برای دریافت واکسن کرونا، تاکید کرد: زمانی اپیدمی کرونا کنترل می‌شود که بیش از ۷۰ درصد جمعیت در کمترین زمان ممکن واکسن دریافت کنند.

وی با اشاره به تلاش‌های گروه بهداشت در دوران کرونا، ادامه داد: واکسن‌های کرونای استان شبانه از تهران به زنجان انتقال می‌یابند و ساعت پنج صبح به تبریز می‌رسند. گروهی از رانندگان بهداشت، که وظیفه انتقال واکسن را دارند، زنجیره سرد واکسن را ساعت پنج صبح تحویل گرفته و تا ساعت هشت صبح به شهرستان‌های مختلف استان می‌رسانند.

صومی در ادامه با اشاره به اهمیت خبررسانی، گفت: به همان اندازه که جامعه ما نیازمند دانسته‌ها است، نیازمند این است که مطالب نادرست و غلط در جامعه انتشار نیابد و باید انتخاب کنیم و بدانیم که چه حرف‌هایی را نباید در جامعه بزنیم.

وی افزود: بسیاری از مطالبی که تعدادی از مدیران بیان می‌کنند، عوارض بیشتری از نگفتن آن‌ها دارد. به یمن وجود فضای مجازی گسترده، برخی اخبار و مطالبی که تولید می‌شود، منبعی نداشته و یا کسی جوابگوی آن‌ها نیست.

وی با اشاره به قدرت رسانه و اخبار در جامعه، افزود: مثلا اگر مدیری را بدون ذکر منبع و اطلاع کافی، در اخبار و یا فضای مجازی به عنوان اختلاسگر معرفی کنیم در حالی که این مطلب درست نباشد، تمامی اطرافیان و حتی افرادی که با او در کارهای خیر همکاری و مراوده داشتند هم ارتباط خود را قطع می‌کنند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی درست به جامعه، گفت: آگاه سازی و روشن سازی درست و صحیح لازم است و انتشار اخبار غلط و غیر واقعی حتی اگر در آینده برای نقض آن، خبری دیگری انتشار یابد، نمی‌تواند تاثیر منفی خبر غلط را خنثی سازد.

وی در ادامه با بیان این‌که جشنواره‌ها همانند مسابقه‌ای هستند که برگزیدگان آن، گوی سبقت را از بقیه می‌ربایند، افزود: تمامی افراد حاضر در این مسابقه برنده هستند چرا که تراز عرصه خبری را با آثار خود بالا می‌برند.

انتهای پیام

به گزارش آذرانجمن به نقل از ایسنا، صومی چهارشنبه شب، ۲۴ شهریورماه، در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری آذربایجان شرقی، با اشاره به واکسیناسیون ۵۵ درصدی جمعیت بالای ۱۸ سال استان، اظهار کرد: دلیل عدم تمایل برخی از مردم برای دریافت واکسن کرونا، انتشار اخبار غلط و شایعات اشتباه در خصوص واکسن است.

به گزارش ایسنا، وی ضمن دعوت از تمامی افراد برای دریافت واکسن کرونا، تاکید کرد: زمانی اپیدمی کرونا کنترل می‌شود که بیش از ۷۰ درصد جمعیت در کمترین زمان ممکن واکسن دریافت کنند.

وی با اشاره به تلاش‌های گروه بهداشت در دوران کرونا، ادامه داد: واکسن‌های کرونای استان شبانه از تهران به زنجان انتقال می‌یابند و ساعت پنج صبح به تبریز می‌رسند. گروهی از رانندگان بهداشت، که وظیفه انتقال واکسن را دارند، زنجیره سرد واکسن را ساعت پنج صبح تحویل گرفته و تا ساعت هشت صبح به شهرستان‌های مختلف استان می‌رسانند.

صومی در ادامه با اشاره به اهمیت خبررسانی، گفت: به همان اندازه که جامعه ما نیازمند دانسته‌ها است، نیازمند این است که مطالب نادرست و غلط در جامعه انتشار نیابد و باید انتخاب کنیم و بدانیم که چه حرف‌هایی را نباید در جامعه بزنیم.

وی افزود: بسیاری از مطالبی که تعدادی از مدیران بیان می‌کنند، عوارض بیشتری از نگفتن آن‌ها دارد. به یمن وجود فضای مجازی گسترده، برخی اخبار و مطالبی که تولید می‌شود، منبعی نداشته و یا کسی جوابگوی آن‌ها نیست.

وی با اشاره به قدرت رسانه و اخبار در جامعه، افزود: مثلا اگر مدیری را بدون ذکر منبع و اطلاع کافی، در اخبار و یا فضای مجازی به عنوان اختلاسگر معرفی کنیم در حالی که این مطلب درست نباشد، تمامی اطرافیان و حتی افرادی که با او در کارهای خیر همکاری و مراوده داشتند هم ارتباط خود را قطع می‌کنند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی درست به جامعه، گفت: آگاه سازی و روشن سازی درست و صحیح لازم است و انتشار اخبار غلط و غیر واقعی حتی اگر در آینده برای نقض آن، خبری دیگری انتشار یابد، نمی‌تواند تاثیر منفی خبر غلط را خنثی سازد.

وی در ادامه با بیان این‌که جشنواره‌ها همانند مسابقه‌ای هستند که برگزیدگان آن، گوی سبقت را از بقیه می‌ربایند، افزود: تمامی افراد حاضر در این مسابقه برنده هستند چرا که تراز عرصه خبری را با آثار خود بالا می‌برند.

انتهای پیام