تنظیمات
اندازه فونت :
چاپ خبر
شماره : 15084
تاریخ : 13 اسفند 1399 :: 14:02
حوزه : برگزیده اخبار, ورزشی
علیرضا رحیمی: هواداران به باشگاه اعتماد کنند علیرضا رحیمی گفت: من تا زمانی که در اینجا هستم، دروغی به هواداران نخواهم گفت. تراکتور ویترین آذربایجان است و وقتی چنین اسمی بالای سر ماست، اصلاً نمی‌توانیم دروغ بگوییم. هوادار مَحرم باشگاه است.

گروه ورزش آذرانجمن: علیرضا رحیمی، معاون ورزشی باشگاه تراکتور در گفت‌وگوی زنده با هواداران، صحبت‌هایی را مطرح کرد که مشروح آن را در زیر می‌خوانید: در روزهای گذشته همه صحبت‌های هواداران را چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیرمستقیم شنیده‌ام. به هواداران حق می‌دهم و ما هم این حساسیت‌ها را درک می‌کنیم. مهدی کیانی انسان ارزشمندی برای همه ماست. اولین نفری که من با او صحبت کردم، مهدی کیانی بود. در آن مقطع هنوز رسول خطیبی سرمربی تیم نشده بود. من به او گفتم «شما اسطوره تراکتور هستید و ما هم دوست داریم که بار دیگر به اینجا برگردید. برای من خیلی مهم است که شما با پیراهن تراکتور از فوتبال خداحافظی کنید. من مشکلات را برطرف می‌کنم تا شما به تبریز بیایید» از آقای خطیبی هم پرسیدم که «آیا تمایلی به جذب مهدی کیانی دارید؟» که ایشان هم بسیار استقبال کرد و مذاکرات برای جذب مهدی کیانی آغاز شد. او در ادامه به تبریز آمد تا قرارداد خود را نهایی کند. این بازیکن آن‌قدر برای من ارزش دارد که اصلاً نمی‌خواستم درباره حواشی اخیر صحبت کنم و الان هم اگر یک نام برای ما در تراکتور مهم باشد، آن مهدی کیانی است. او در روزهای سخت کنار تراکتور بوده است و زحمات او را از یاد نمی‌بریم، اما او بحث‌هایی مطرح کرده که من مجبورم کامل و شفاف مسائل را مطرح کنم. نام تراکتور از همه ما بزرگ‌تر است. پیشنهاد مالی مهدی کیانی به ما برای یک و نیم‌فصل ، 9 میلیارد بود. علی‌رغم اینکه ما در این پست بازیکن داشتیم و با تراکم هافبک مواجه بودیم اما جدای مسائل فنی خواستار حس و حال بازگشت مهدی کیانی به تیم بودیم. ما هفت میلیارد به او پیشنهاد دادیم. حتی آقای زنوزی هم گفتند «من می‌خواهم مهدی کیانی بیاید و سال‌ها در تراکتور بماند» از لحاظ مالی، بالاترین قرارداد ریالی تیم‌مان بود که ما به مهدی کیانی پیشنهاد دادیم. حتی به وی گفتیم که طلب قبلی‌ات را هم پرداخت خواهیم کرد. من کمی از کیانی گلایه دارم اما او بازیکن باغیرتی است که سال‌ها برای تراکتور زحمت کشیده است. مهدی کیانی، عزیزِ این باشگاه است و تا آخر عمر هم عزیز خواهد ماند. تمام کارهایی که ما می‌توانستیم برای بازگشت این بازیکن انجام بدهیم، انجام دادیم، اما نشد. سعید مهری به خاطر اینکه فرصت بازی نداشت، در هفته‌های نخست درخواست جدایی داد. او با مسعود شجاعی هم صحبت کرده بود و قول موافقت با این درخواست داده شد. ما با باشگاه سپاهان برای معاوضه صحبت کردیم و موافقت نکردند. نقل و انتقالات زیر نظر رسول خطیبی است، اما در این مورد سعید مهری از قبل قول جدایی گرفته بود. من در ابتدای حضورم گفتم که «من موافق جدایی تو نیستم، اما اگر مجبور به امضای فسخ تو شوم، استعفای خودم را هم خواهم نوشت» این تصمیم، تصمیم مجموعه بود و همه در آن سهیم هستیم. سعید مهری در ابتدای امسال قرارداد جدیدی بست و بندی در قراردادش گنجانده شد مبنی بر اینکه وی در صورت داشتن پیشنهاد خارجی، می‌تواند با پرداخت 50 درصد از مبلغ قرارداد از تیم جدا شود. متأسفانه یک سری اتفاقاتی افتاده و ما در همه پرونده‌ها محکوم شدیم. کم‌لطفی است که این اتفاقات را به نام آقای زنوزی بنویسیم. این اتفاقات در باشگاه رخ داده اما سعید مهری به یک فضای جدید و بهتر نیاز داشت. ما یک دروازه‌بان بسیار خوب که شناخت خوبی از او داریم و می‌دانیم که یک بازیکن بسیار خوب خواهد شد، به تیم ما پیوسته است. فوتبال هم روز خوب دارد و هم روز بد. ما هم همانند هواداران تحت فشار هستیم. خیلی‌ها به دنبال زمین خوردن تراکتور هستند، اما محکم پشت رسول خطیبی باشید. اگر می‌خواهید تراکتور اصلاح شود، پشت خطیبی باشید. اولین خواسته آقای زنوزی هم ساختن یک نسل جدید برای تراکتور بود. ما باید تراکتور را از ریشه اصلاح کنیم. هدف مالک و مجموعه باشگاه همین است. تراکتور یک باشگاه هوادار محور است و برنامه‌های زیادی برای آن داریم که می‌تواند از لحاظ اقتصادی و مدیریتی، تراکتور را بیمه کند. پورحمیدی با قرارداد چهار ساله به تراکتور پیوسته و به‌زودی به تیم ملحق خواهد شد. این دروازه‌بان در آینده کمک زیادی به تراکتور خواهد کرد. هواداران به باشگاه اعتماد کنند و ان‎‌شاءالله اتفاقات خوبی رخ خواهد داد. باشگاه سرمایه‌گذاری خوبی برای آینده می‌کند و می‌تواند دروازه خود را بیمه کند. در برخی مواقع، فضاسازی تند و تیزی انجام می‌شود که سه گروه این کار را انجام می‌دهند. دسته اول موفقیت تراکتور را نمی‌خواهند، دسته دوم تراکتوری هستند، اما منفعت مالی در این باشگاه ندارند که 90 درصد هواداران این‌گونه هستند، اما دسته سوم که 10 درصد را شامل می‌شود، از قبال تراکتور نفع مالی می‌برند. آنها ابزار زیادی دارند و بر افکار عمومی تأثیر می‌گذارند. یک عده فضای احساسی ایجاد می‌کنند که باشگاه متضرر می‌شود. همه ما به دنبال موفقیت تراکتور هستیم و هیچ‌کس در باشگاه به دنبال منافع خودش نیست. اولویت ما، موفقیت تراکتور است. از هواداران هم خواهش می‌کنم طرف باشگاه باشند، نه آنهایی که به خاطر اختلاف سلیقه خود با باشگاه، فضای خوبی برای تراکتور ایجاد نمی‌کنند. خواهش من از اکثریت هواداران، حمایت از تراکتور است. ما مهدی کیانی را درک می‌کنیم و برای او آرزوی موفقیت داریم. تأکید می‌کنم که یک بازی خداحافظی باشکوه برای او در تبریز برگزار خواهیم کرد. سعید واسعی از فردا در تمرینات حضور خواهد داشت. او انگیزه زیادی دارد و در لیگ قهرمانان آسیا کمکی زیادی به تراکتور می‌کند. در تراکتور، 20 سهمیه بزرگسال داریم که تنها یک سهمیه‌مان خالی است. سعید مهری از تیم جدا شده و بنا به نظر آقای خطیبی، حمزاوی و هخامنش هم جدا خواهند شد. ما تنها می‌توانیم دو، سه بازیکن جدید به خدمت بگیریم. فضای نقل و انتقالات نیم‌فصل، یک فضای سخت است، چون تیم‌ها بازیکنان تأثیرگذار خود را از دست نمی‌دهند. خواهش می‌کنم هواداران این شرایط را درک کنند. ما برای جذب 15 بازیکن نامه نوشتیم. اولویت اول ما، جذب مدافع میانی است. مدافعان میانی خوب، اولاً کم هستند و دوماً تیم دارند. ما کارمان را کاملاً قانونی و حرفه‌ای پیش می‌بریم. با چند بازیکن خوب صحبت کردیم و مذاکرات در مراحل پایانی قرار دارند. ما نمی‌خواهیم اشتباه کنیم بلکه می‌خواهیم بهترین انتخاب ممکن را در شرایط موجود داشته باشیم. تمام اتفاقات فوتبالی تیم با نظر مستقیم رسول خطیبی پیش می‌رود. او رهبر فنی تراکتور است و تا جایی که بتوانیم، نظر او را جلب خواهیم کرد. هدف آقای خطیبی، ساختن تیمی است که سال‌های سال تراکتور را بیمه کند. هواداران افق دید بلندمدت هم داشته باشند، احساسات خود را کنترل کنند و فرصت بدهند. در برخی مواقع، فضاسازی تند و تیزی انجام می‌شود که سه گروه این کار را انجام می‌دهند. دسته اول موفقیت تراکتور را نمی‌خواهند، دسته دوم تراکتوری هستند، اما منفعت مالی در این باشگاه ندارند که 90 درصد هواداران این‌گونه هستند، اما دسته سوم که 10 درصد را شامل می‌شود، از قبال تراکتور نفع مالی می‌برند. آنها ابزار زیادی دارند و بر افکار عمومی تأثیر می‌گذارند. انتهای پیام/